word studentlid

— dinsdag 9 september 2014, 14:20

Schiphol-verhaal aan kop bij NK Kiosk

Anne de Blok, Jonas Kooyman en Beike Looijse gaan aan kop in NK Kioskverkopen met hun artikel over Schiphol. Sinds een week strijden acht verhalen om het Nederlands Kampioenschap Kioskverkopen voor Journalisten, georganiseerd door TPO Magazine en Villamedia. Gezamenlijk verkochten zij in Blendle, eLinea en MyJour meer dan 1.000 keer een verhaal, waarbij Blendle het grootste deel voor zijn rekening neemt. Van de acht deelnemers aan het NK Kiosk verkochten er vier hun verhaal (een paar) honderd keer, vier journalisten verkochten hun verhaal minder vaak. Laatste wijziging: 10 september 2014, 18:13

Dit is de top 3:
1) Verslagen door Schiphol: Hoe een milieuminister machteloos kwam te staan, van Anne de Blok, Jonas Kooyman en Beike Looijse
2) Normcore: het einde van het individu, van Lieke Sniekers
3) Het gif uit het Westen: waarom Afrika onze vaccins wantrouwt, van Anouk Broersma

Niettemin is de strijd nog geenszins gestreden. De eerste lessen die we van het NK Kiosk kunnen leren is dat marketinginspanningen net zo belangrijk zijn als de inhoud van een verhaal. Wie ervoor zorgt dat zijn of haar verhaal terecht komt bij een in dat onderwerp geïnteresseerd publiek, kan nog altijd een sprong maken in de verkoopcijfers.

Naast de hierboven staande verhalen doen ook Johan Arts (Metalpassie met een Maastrichts randje), Danielle Batist (Een baby als leerkracht voor de klas), Jessica de Korte (Wasstraat en parkeerplek voor de hond) Jan Taco te Gussinklo (Effect van veemedicatie op antibioticaresistentie bij mensen) en Loretta van der Horst (Brazilië en de dodelijke handel in zeldzame beestjes) mee aan het NK Kiosk. De wedstrijd loopt tot aankomende maandag 15 september. Van het verhaal dat dan het vaakst is verkocht verdubbelen we de opbrengst. Daarnaast krijgt de winnaar een eigen kanaal met gratis advertentieruimte daarvoor op Villamedia.

Alle deelnemers nogmaals op een rijtje:
Danielle Batist Een baby als leerkracht voor de klas
Anouk Broersma Het gif uit het Westen: waarom Afrika onze vaccins wantrouwt
Jessica de Korte Wasstraat en parkeerplek voor de hond
Lieke Sniekers Normcore Het einde van het individu
Anne de Blok (met Jonas Kooyman en Beike Looijse) Verslagen door Schiphol: Hoe een milieuminister machteloos kwam te staan
Jan Taco te Gussinklo Effect van vee medicatie op antibioticaresistentie bij mensen
Loretta van der Horst Brazilië en de dodelijke handel in zeldzame beestjes
Johan Arts Metalpassie met een Maastrichts randje

Of zie de overzichten bij
Blendle
MyJour
eLinea

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.