Sanoma: omzetgroei in België en Nederland

Sanoma heeft in het derde kwartaal van 2017 in Nederland en België een groei van de omzet (voor belastingen en afschrijvingen) gerealiseerd. De EBIT groeide met 9 procent naar 15,6 miljoen euro. "De winstgevendheid van het portfolio verbeterde als gevolg van kostenbeheersing en een verdere aanpassing van de organisatie na de verkoop van SBS", aldus de uitgever.
De autonome omzet (zonder de invloed van onvernames en verkoop) daalde in het derde kwartaal licht met 4,6 procent naar 120,8 miljoen euro. De advertentieomzet daalde in de periode als gevolg van de verkoop van vergelijkingssite Kieskeurig.nl en een lagere omzet uit print in België en Nederland.
Sanoma licht in het derde kwartaal de prestatie van Libelle.nl in het bijzonder uit: in september werd een Sanoma-record met 1,7 miljoen unieke bezoekers behaald.
Topman Peter de Mönnink zegt terug te kunnen kijken op een goed kwartaal, maar wijst op de voortdurende uitdagingen in de markt. “Die ervaren wij ook”, aldus De Mönnink. Het antwoord ligt volgens hem op het blijven richten op sterke merken binnen het bedrijf. Meer bij Sanoma Investors
Praat mee