Reorganisatie: VIALimburg niet langer huis-aan-huis verspreid

Uitgeverij Mediahuis Limburg stopt volgend jaar met het huis-aan-huis verspreiden van gratis weekblad VIA Limburg. De zestien edities zullen in het vervolg bij abonnees van De Limburger als bijlage worden toegevoegd. Verder zal de weekkrant bij zo'n 400 supermarkten verspreid over Limburg te vinden zijn.
Volgens Mediahuis Limburg wegen de druk- en bezorgkosten voor het huis-aan-huisblad niet langer op tegen de inkomsten. De veranderingen blijven verder niet zonder personele gevolgen: 28 volledig arbeidsplaatsen gaan als gevolg van het nieuwe distributiemodel verloren.
De uitgeverij benadrukt in De Limburger dat VIA Limburg niet verdwijnt, enkel niet meer deur aan deur wordt verspreid. Volgens Mediahuis Limburg-directeur Maurice Ubags zijn papieren huis-aan-huisbladen niet meer van deze tijd, waarbij zowel overgang naar online als de wens tot minder papierverspilling veranderingen aanjagen.
Het is een week met historische verschuivingen in de markt van huis-aan-huisbladen. Gisteren kondigden BDU Media en de Persgroep aan dat ze, met ingang van volgende maand, papieren edities zullen opheffen en in zee gaan met regionale uitgevers, als in een regio meerdere huis-aan-huisbladen verschijnen. Dat betekent in veel gevallen samenvoeging van titels.
Praat mee