Recordbezoekcijfers voor online titels DPG Media

Titels van DPG Media hebben in de maand maart online "record na record gebroken", blijkt uit cijfers die intern zijn verspreid en waar Villamedia inzage in heeft gehad. DPG Media spreekt van spectaculaire cijfers.
Op 15 maart, toen premier Rutte vergaande maatregelen in de strijd tegen het coronavirus aankondigde, werden de online titels van DPG Media 11,1 miljoen keer bezocht. Dat is het hoogste bereik dat DPG Media ooit op één dag haalde.
Over de hele maand maart waren er gemiddeld 8,5 miljoen bezoeken per dag (6,5 miljoen mobiel / 2 miljoen via desktop of laptop), hetgeen, vergeleken met dezelfde periode in 2019, een groei van 89,4 procent inhoudt. Vergeleken met februari 2020 is het een groei van 44,3 procent in het bezoek.
Mensen willen ook langdurig op de hoogte worden gehouden, merkte DPG Media: op 28 maart werden 1376 digitale abonnementen verkocht. Het is een groei in digitale abonnementen van 10,8 procent, vergeleken met de maand ervoor.
Praat mee