Reclame-inkomsten Ster met 10 procent gedaald in 2020

De Stichting Etherreclame (Ster) heeft de reclame-inkomsten het afgelopen jaar met 10 procent zien teruglopen door het wegvallen van evenementen en alle onzekerheden aan het begin van het jaar. De omzet kwam uit op zo'n 168 miljoen euro, tegen ongeveer 187 miljoen een jaar eerder, zo laat Ster maandag weten aan NU.nl.
“We hadden juist een veel hogere omzet verwacht met evenementen als het EK en de Olympische Spelen. Maar gezien de dramatische terugval na de uitbraak van de coronacrisis valt de teruggang nog mee”, zegt een woordvoerder van Ster.
In de eerste helft van het jaar had de Ster 30 procent minder geld opgehaald met radio- en tv-reclame dan in dezelfde periode vorig jaar.
Met name in de laatste maanden van het jaar ging het weer wat beter, met een plus in de gezamenlijke opbrengsten van tv, radio en online. De nieuwe lockdown zorgde er wel voor dat een aantal adverteerders zich weer terugtrokken. “Veel winkels die dicht moeten trekken hun campagnes terug, maar het is niet zo schokkend als in het voorjaar.” Meer bij NU.nl
Lees ook:
30 procent minder reclame-inkomsten Ster in eerste helft 2020 (24 juli 2020)
Praat mee