e learning nvj

— donderdag 14 augustus 2008, 08:58

Persoonlijker tv-journaal beklijft beter

Als de redacties van het NOS Journaal en RTL-Nieuws willen dat hun onderwerpen langer bij de kijkers blijven hangen, moeten ze het nieuws zoveel mogelijk persoonlijke aanknopingspunten meegeven. Dat stelt communicatiewetenschapper Gabi Schaap, die deze maand aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert op een onderzoek naar de interpretatie van televisienieuws. Ook de interesse in of betrokkenheid bij een onderwerp speelt mee. Het slechte nieuws is dat de manier waarop kijkers nieuws verwerken hen niet per se tot beter geïnformeerde burgers maakt. En dat is, aldus Schaap, toch de taak van het tv-journaal. Meer bij Radboud Universiteit Nijmegen

Bekijk meer van

nvj e-learning  artikel

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Uitgever

Marjolein Slats
Waarnemend hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Karin Bais
Sales

Sofia van Wijk
Sales

Jenny Fritschy
Sales

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.