— vrijdag 28 augustus 2020, 10:23 | 0 reacties, praat mee

Oprah’s O magazine stopt na twintig jaar met print

© Stock & people

Twintig jaar lag het maandelijkse magazine 'O' van Oprah Winfrey in de Amerikaanse schappen, maar de printeditie zal in december voor het laatst verschijnen.

Het betekent niet het einde voor het tijdschrift, maar volgens een woordvoerder van uitgeverij Hearst zal het blad ‘meer digitaal gericht’ worden. O is een van de meest herkenbare tijdschriften in de VS. Er zal “een of andere vorm van print” zijn na het decembernummer “maar wat het precies is, wordt nog uitgewerkt”, meldt Huffington Post .

Hearst gaf geen antwoord op de vraag waarom ze stoppen met print en zei dat het alleen een “natuurlijke volgende stap” was voor het merk. Tijdschriften proberen hun digitale markt te vergroten nu de verkoop van printadvertenties dalen en mensen meer tijd online doorbrengen. De verkoop van printadvertenties is nog verder gedaald door de coronacrisis. Onderzoeksbureau Magna voorspelde in juni een daling van 23 procent voor Amerikaanse landelijke tijdschriften dit jaar.

Het is op dit moment ook erg onrustig bij uitgeverij Hearst. Vorige week nam topman Troy Young ontslag na de publicatie van the New York Times dat Young seksistische opmerkingen maakte op het werk.

Lees ook:
Oprah’s maandblad (6 april 2000)

Bekijk meer van

Oprah Winfrey O Hearst

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.