Milou Turpijn hoofdredacteur van Women’s Health
Milou Turpijn (30) is de nieuwe hoofdredacteur van Women’s Health van uitgeverij Hearst. Ze volgt Annette Lavrijsen op, die sinds 2013 hoofdredacteur was. Turpijn heeft geen journalistieke achtergrond, zoals haar voorganger die nog wel had. De uitgeverij omschrijft haar als een ‘commerciële, jonge influencer’. Turpijn werkte onder meer als online strateeg bij ING en als Senior Account Manager voor het in-house strategisch en creatief bureau van VICE.
‘Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om het magazine, maar om het gehele merk’, zegt Marscha Krouwel, verantwoordelijk voor de vrouwentitels bij Hearst: ‘Met Milou’s commerciële achtergrond, sportverleden en influencerprofiel is ze de ideale persoon om in deze tijd aan het roer te staan van Women’s Health.’
Turpijn zegt het een eer te vinden om de autoriteit van Women’s Health, dat sinds drie jaar tweemaandelijks in Nederland wordt uitgegeven, verder uit te bouwen. Ze wil het merk laten doorgroeien tot ‘hét grootste platform waar belangrijke vrouwentopics op het gebied van gezondheid, voeding en sport worden besproken.’
Praat mee