NRC Media neemt belang in podcast-producent De Stroom

NRC Media neemt een belang van vijftig procent in de Nederlandse podcastproducent De Stroom. Adformatie meldt dat de commerciële afdeling van NRC onder meer advertenties gaat plaatsen rondom de podcasts van De Stroom. Onder meer Arie Boomsma, Humberto Tan en Daniël Verlaan maken podcasts via De Stroom.
“Podcasts zijn een verademing voor mensen zoals ik die te onrustig zijn om een boek te lezen en niet kunnen nalaten om tijdens het kijken van een serie ook op hun telefoon te zitten”, aldus oprichter Kees de Koning tegenover Adformatie. “Er wordt zo veel moois gemaakt. Verhalen die ik anders had gemist, onderzoeksjournalistiek, maar ook mijn favoriete artiesten van wie ik nooit uitgebreide interviews hoor.”
NRC Media en De Stroom zeggen overtuigd te zijn van het zakelijk model van podcasts. NRC Media investeerde de laatste jaren vaker in audio: het begon een productiehuis en nam vorig jaar radiozender Sublime over.
“Inhoudelijk staat dat los van het merk NRC. Redactioneel is er geen kruisbestuiving”, aldus commercieel directeur Madelon Fortuin. Meer bij Adformatie
Praat mee