word studentlid

— woensdag 8 november 2017, 10:14 | 0 reacties, praat mee

New York Times verdient steeds meer met digitaal

New York Times verdient steeds meer met digitaal
AFP

Uitgeverij The New York Times Company heeft een uitstekend derde kwartaal afgerond, met groei in inkomsten uit digitale advertenties en meer digitale abonnementen. De ineenstorting van print wordt er niet mee voorkomen stelt de uitgeverij, maar het helpt bij de transformatie naar een bedrijfsmodel waarbij print niet langer centraal staat. Laatste wijziging: 8 november 2017, 10:26

De uitgeverij wist de kwartaalomzet met 6 procent te vergroten, naar 386 miljoen dollar (332,9 miljoen euro). Er werden in het kwartaal 105.000 digital-only abonnementen verkocht, waarmee het bedrijf nu 86 miljoen dollar verdient. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar is dat een groei van 46 procent.

Advertentie-inkomsten uit digitaal groeide in het kwartaal met 11 procent naar 49 miljoen dollar. Topman Mark Thompson zegt dat de cijfers “de aanhoudende kracht van onze digitale strategie aantoont”. Hij stelde dat het publiek diepgaande kwaliteitsjournalistiek blijft waarderen.

Thompson stelde in een toelichting op de cijfers dat hij de doelstelling van 800 miljoen dollar (690 miljoen euro) jaaromzet uit digitale advertenties per 2020 volstrekt haalbaar acht. Meer bij New York Times / Cijfers Q3 kwartaal NYT (in .pdf)

Bekijk meer van

New York Times Company

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.