New York Times groeit door digitale abonnees

In het eerste kwartaal van 2018 nam het aantal digitale abonnees van de Amerikaanse krant New York Times toe met 139.000. Dat is een stijging van 25,5 procent te opzichte van een jaar eerder. De toename in digitale abonnees stimuleerde de omzetgroei en compenseerde de daling van digitale advertentie-inkomsten.
De omzet uit abonnementen steeg met 7,5 procent naar 260 miljoen dollar. De totale omzet steeg van met 3,8 procent naar 414 miljoen dollar.
De uitgever zag echter echter wel de digitale advertentie-inkomsten met zes procent afnemen tot 46,7 miljoen dollar. Het is voor het eerst sinds het tweede kwartaal van 2016 dat de inkomsten op dat gebied dalen.
Opvallend is dat de advertentie-inkomsten op printgebied het beter deden dan verwacht. Het was het beste kwartaal sinds sinds het derde kwartaal in 2015.
De rest van het jaar wil de krant werk op nieuwe manieren aan de lezers laten zien. Zo is de New York Times bezig met een tv-programma en er komt een film over het eerste jaar dat de krant de Amerikaanse president Trump volgt. Meer bij de New York Times
Praat mee