Fors meer digitale abonnees NY Times
De New York Times Company, uitgever van de gelijknamige krant, heeft de omzet in het derde kwartaal met één procent zien stijgen. De extra inkomsten op het digitale vlak compenseren grotendeels de verliezen die het bedrijf lijdt door afgenomen print- en reclameinkomsten. Er werden in het afgesloten kwartaal 44.000 nieuwe 'digital only' abonnees geworven. In totaal heeft de New York Times nu 875.000 abonnees die enkel de digitale editie lezen. Ook de inkomsten uit digitale advertenties groeiden: vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar stegen die met 16,5 procent naar 38,2 miljoen dollar. Onder de streep was er echter sprake van een verlies van 9 miljoen dollar, vergeleken met 12,9 miljoen winst in dezelfde periode vorig jaar. De uitgeverij wijt dat verlies aan de investeringen die het deed in nieuwe digitale producten. Begin deze maand besloot de krant ook tot een forse reorganisatie, waarbij honderd banen op de redactie verloren gaan. Meer bij New York Times