New Skool Media’s nieuwe brand manager Nathan Vos moet merken helpen opbloeien

Zin-hoofdredacteur Nathan Vos maakt een stap omhoog bij tijdschriftenuitgeverij New Skool Media. Met ingang van dinsdag 17 oktober mag hij zich brand manager noemen van de titels Roots, Seasons, Vorsten, Zeilen, Truckstar, Kijk, Know How en Zin. Zijn belangrijkste taak in zijn nieuwe functie: de merken helpen te laten bloeien. Vos maakte de benoeming dinsdagavond zelf bekend op Twitter.
“Ik ga de hoofdredacteuren van de titels ondersteunen in de nog te bepalen nieuwe strategie per titel”, stelt Vos in een reactie aan Villamedia. “Die gaat uit van een focus op wat we als beste kunnen, namelijk printtitels maken voor specifieke doelgroepen. Tegelijkertijd moeten we die doelgroepen ook op nieuwe manieren proberen te verbinden met hun passie en met elkaar. En dat is meer dan online wat mij betreft.”
Vos stelt vertrouwen te hebben in de richting waarin de nieuwe ceo van New Skool Media, Erwin van Luit, het bedrijf in wil sturen. In een interview met Adformatie vertelde Van Luit dat New Skool het portfolio van het bedrijf heeft geanalyseerd en per titel een strategie heeft ontwikkeld voor de toekomst. Daarbij sluit hij het verkopen, samenvoegen of staken van titels niet uit.
Vos is in de nieuwe opzet een van in totaal twee brand managers, die ieder een aantal titels onder hun hoede krijgen. De naam van de andere brand manager, die de overige New Skool Media-titels gaat bestieren, wordt binnenkort bekend gemaakt. Ondertussen blijft Vos ook hoofdredacteur van Zin. “Maar ik zal daar minder in de uitvoering zitten dan ik nu doe. Dat moeten we natuurlijk nog wel goed organiseren.”
Praat mee