mgm nvj maart

— woensdag 18 oktober 2017, 09:22 | 0 reacties, praat mee

New Skool Media gaat titels ‘verkopen, samenvoegen of staken’

New Skool Media gaat titels ‘verkopen, samenvoegen of staken’
Een selectie van bladen die New Skool Media in 2014 van Sanoma overnam | Jeroen Jumelet / ANP

De onlangs bij uitgever New Skool Media aangetreden topman Erwin van Luit gaat het stevig aan de teugels trekken om de inkomstenpositie van de uitgeverij te verbeteren, meldt vaksite Adformatie. Oprichters Cor Jan Willig en Rob Koghee gaan binnen het bedrijf 'andere dingen' doen. Laatste wijziging: 19 oktober 2017, 11:21

Hun terugtreden was vorige maand al bekend geworden. Van Luit zegt in Adformatie de schuld te willen verminderen, zodat er weer nieuwe investeringen mogelijk zijn.

New Skool Media bestaat uit drie werkmaatschappijen: One Business, Columbus Travel en New Skool Exploitatie. De 19 titels die van Sanoma werden overgenomen zijn in New Skool Exploitatie ondergebracht. De winstgevendheid van die tak staat onder druk in een lastige markt, zegt Van Luit.

In juli berichtte New Skool Media een nettowinst van 600.000 euro op een omzet van bijna 35 miljoen euro.

De uitgeverij heeft het portfolio geanalyseerd en per titel een strategie ontwikkeld, waarbij digitalisering een sterk element zal zijn. Van Luit stelt dat de printtitels onvoldoende aanwezig zijn in het leven van de lezer, met slechts tien of twaalf keer een blad in de bus.

“We moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content”, zegt hij in Adformatie.

Er zullen titels worden verkocht, samengevoegd of gestaakt, maar tegenover Adformatie laat Van Luit niet los welke dat zullen zijn. Van een reorganisatie of ‘herstructurering’ wil Van Luit evenmin spreken: “Wel zal bijvoorbeeld een aantal jaarcontracten niet verlengd worden. Intern zetten we de beste mensen op de beste plekken.” Meer bij Adformatie

Bekijk meer van

New Skool Media

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.