New Skool Media boekt 1 miljoen nettowinst in eerste jaar
De Amsterdamse uitgeverij New Skool Media, die in september 2014 werd opgericht met 19 titels die het van Sanoma Media Netherlands overnam, heeft in het eerste boekjaar een nettowinst behaald van 1 miljoen euro.
De uitgeverij schrijft dat onder meer toe aan het enthousiasme waarmee de titels worden gemaakt en een focus op het laag houden van kosten - de lean and mean-houding.
Oprichters Cor Jan Willig en Rob Koghee stimuleren ‘ondernemen binnen de organisatie’ en verwachten voor dit lopende boekjaar opnieuw een stijging van omzet en bedrijfsresultaat. “We zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in”, aldus Willig.
Freelancer Nick Kivits merkt op dat er dus nog wel geld zat in de afdankertjes van Sanoma:
Persbericht: @NewSkool_Media maakte in eerste jaar 1 miljoen netto winst. Maar volgens @SanomaNL zat er geen geld meer in 'die titels'
— Nick Kivits (@NickKivits) December 9, 2015
Praat mee