NDC Mediagroep besluit huis-aan-huisbladen te behouden

NDC Mediagroep doet de huis-aan-huisbladen tóch niet van de hand. Het bedrijf zegt na intern onderzoek te concluderen dat het lokale journalistiek 'duurzaam wil behouden', meldt de Leeuwarder Courant. Concrete plannen voor verkoop zouden er volgens directeur Evert van Dijk nooit zijn geweest.
In de Leeuwarder Courant zegt Van Dijk: “We hebben zowel intern als extern nooit naar buiten gebracht dat we de lokale bladen wilden verkopen.” In april berichtte RTV Noord als eerste over mogelijke verkoopplannen nadat de interne studie naar de toekomst van huis-aan-huisportfolio uitlekte.
DPG Media liet vandaag weten voor het grootste deel van haar huis-aan-huisbladen kopers te hebben gevonden.
Een voorname aanleiding van de studie waren tegenvallende reclame-inkomsten binnen de huis-aan-huissector. “We hebben onderzocht wat het perspectief is van de lokale bladen als de advertentie-inkomsten verder blijven dalen”, aldus Van Dijk. Een verkoop zou de uitgeverij niet alleen geld opbrengen maar ook omzet kosten.
“De conclusie luidt dat het per saldo ongunstig is om de titels op korte termijn van de hand te doen”, zegt Van Dijk in de Leeuwarder Courant. Hij stelt dat zowel lezers als veel medewerkers lange tijd in onzekerheid hebben geleefd: “Het is goed dat we hen nu duidelijkheid bieden.” Meer bij Leeuwarder Courant
Praat mee