Jodal

— vrijdag 24 juli 2015, 09:00 | 0 reacties, praat mee

Minder advertentie-inkomsten voor moederbedrijf Daily Mail

Andy Rain / EPA

Het moederbedrijf van de Britse Daily Mail en Mail on Sunday meldt dat in het tweede kwartaal van 2015 de advertentie-inkomsten in print met 15 procent zijn gedaald, ofwel zeven miljoen pond minder ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Laatste wijziging: 24 juli 2015, 09:55

Hoewel de inkomsten uit digitaal blijven groeien is het nog niet voldoende om de daling bij print op te vangen. De online reclame-inkomsten stegen met maar acht procent. Daily Mail & General Trust waarschuwt dan ook dat de omzet aan het einde van het jaar lager zal zijn dan verwacht.

De verkoopcijfers van de kranten blijven ook achter, daar is een afname van drie procent te melden. Online is er juist een stijging van 25 procent van het aantal bezoekers te melden: 211 miljoen maandelijkse bezoekers. Meer bij The Guardian

Bekijk meer van

Daily Mail

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.