Afstudeerprijs Villamedia 2019

— vrijdag 24 juli 2015, 09:00 | 0 reacties, praat mee

Minder advertentie-inkomsten voor moederbedrijf Daily Mail

Andy Rain / EPA

Het moederbedrijf van de Britse Daily Mail en Mail on Sunday meldt dat in het tweede kwartaal van 2015 de advertentie-inkomsten in print met 15 procent zijn gedaald, ofwel zeven miljoen pond minder ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Hoewel de inkomsten uit digitaal blijven groeien is het nog niet voldoende om de daling bij print op te vangen. De online reclame-inkomsten stegen met maar acht procent. Daily Mail & General Trust waarschuwt dan ook dat de omzet aan het einde van het jaar lager zal zijn dan verwacht.

De verkoopcijfers van de kranten blijven ook achter, daar is een afname van drie procent te melden. Online is er juist een stijging van 25 procent van het aantal bezoekers te melden: 211 miljoen maandelijkse bezoekers. Meer bij The Guardian

Bekijk meer van

Daily Mail

Praat mee

VVOJ banner congres

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.