Meer nieuwe tijdschriften nodig
UPDATE Er moeten meer nieuwe tijdschriften op de markt komen. Anders dreigen tijdschriften de concurrentieslag om de vierkante meters schapruimte in de supermarkten te verliezen. Dat zei Gert-Jan Schlatmann, commercieel directeur van Aldipress, donderdag tijdens het Tijdschriftengala. Op datzelfde gala zei Auke Visser, voorzitter Groep Publiekstijdschriften van het NUV, dat er dit jaar 30 grotere titels bij zijn gekomen en 10 zijn verdwenen. Vorig jaar kwamen er rond de 100 bij en verdwenen er ongeveer evenveel. In andere jaren komen en gaan er ongeveer 80 tijdschriften, aldus Visser. Volgens hem verklaart de crisis de afname van het aantal nieuwe titels.
Volgens Schlatmann zorgt nieuwe tijdschriften voor meer aandacht bij consumenten voor het tijdschriftenvak in de winkel en ook voor meer omzet. ‘We moeten in omzet blijven groeien om het tempo van andere productengroepen bij te houden. Anders verliezen we onze positie aan andere producten.’
Praat mee