Léon Bouwman aan de slag bij New Skool Media
Léon Bouwman (52), nu nog Chief Content Officer bij Sijthoff Media, stapt over naar New Skool Media. Per 1 januari gaat hij daar aan de slag als Uitgever en Director Line/Brand extensions en Events. ‘Een geweldige uitdaging die op mijn pad kwam, waar ik echt geen nee tegen kon zeggen.’ Bouwman heeft bijna twee jaar bij Sijthoff Media gewerkt, waar hij vanuit de directie verantwoordelijk was voor alle redacties en content.
‘Korter dan ik vooraf had gedacht’, noemt Bouwman in een persbericht de tijd bij Sijthoff Media. ‘Toch hebben we in deze periode veel bereikt: het benoemen van stevige hoofdredacteuren op drie van de vier clusters, de ingrijpende en succesvolle herpositionering van Adformatie, het vernieuwen en verjongen van de redacties, en het herijken van het event- en opleidingenbeleid.’
Bij New Skool Media zal Bouwman zich bezighouden met de verdere groei van het Special Interest Cluster met daarin titels als delicious, Fiets, Knip en Truckstar. Daarnaast wordt hij eindverantwoordelijk voor de expansie van de zogenoemde ‘line en brand extensions’ en events van de gehele organisatie.
Voordat Bouwman bij Sijthoff Media begon, werkte hij bijna zeven jaar bij de FD Mediagroep. Daar zette hij de afdeling FD/BNR Networks op, dat redactionele partner-concepten ontwikkelde als onder meer Wereldveroveraars, Eyeopeners, de BNR Businessclub en FD Circle. Eerder was hij jarenlang mediaredacteur en later hoofdredacteur bij Adformatie, een van de titels uit het huidige Sijthoff Media-portfolio.
Praat mee