Kamervragen over zelfpromotie NPO
Tweede Kamerlid Mark Harbers (VVD) heeft aan staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Marja van Bijsterveldt vragen gesteld over de recente reclamecampagne door de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) óver de Publieke Omroep. Via spotjes op alle netten vragen bekende Hilversumse gezichten onder de slogan 'de Publieke Omroep vertelt jouw verhaal' aandacht voor de bindende rol die de publieke omroepen in Nederland zouden spelen. Harbers wil weten of deze zelfpromotie past binnen de rol van de omroep en wat de spotjes hebben gekost. Ook vraagt Harbers zich af waar de statistieken die in de spotjes voorbij komen - zoals "7 op de 10 Nederlanders kijkt bij groot nieuws naar de publieken" - eigenlijk op zijn gebaseerd.
Praat mee
2 reacties
Juul, 21 juni 2010, 13:40
Jonge, jonge, Hij wil effe weer op de voorpagina van de Telegraaf zeker.
Maak je druk over de zorg in dit land!
Kees Cornelder, 21 juni 2010, 15:32
De ‘handen af van de PO’ van ‘Hilversum’ is natuurlijk best aandoenlijk. Het organisatorische en programmatische wonderwerk uit het Gooi heeft eindelijk een gemeenschappelijke basis, een echte Vijand gevonden: De Politiek, die in allerlei toonaarden (verkiezingsprogramma’s) wil gaan toeslaan in het PObestel.
Gouwe ouwe: niets verenigt zo sterk dan juist dít.
Maar alle POorganisaties weten allang dat de verder oprukkende digitalisering van informatievoorziening pas echt de bom is onder het ‘analoge’ bestel. Jongeren en jonge volwassenen haken daar allang, en in toenemende mate, af. Oftewel bezuinigingsplannen die De Politiek koestert anteciperen daar slechts op, nog afgezien van zoiets onbeduidends als Economische Crisis dat momenteel de sameleving al enige tijd teistert (toenemenede bedrijfssluitingen, toenemende ontslagen etc.)
M.a.w. het is een pracht van een saamhorigheidsvertoning die ‘Hilversum’ momenteel weggeeft, maar het is wel soap.