Kaartverkoop van derde editie Mag Inspiration Day begonnen
Op vrijdag 4 november vindt de derde editie van de Mag Inspiration Day plaats in Amsterdam, een grootschalig evenement voor magazinemakers.
De organisatie is in handen van de Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Deze samenwerking is opgezet om mediaprofessionals de gelegenheid te bieden een dag lang kennis en inspiratie op te doen over de magazinebranche.
Tijdens de bijeenkomst kunnen magazinemakers bijgepraat worden over “de nieuwste mediatrends, kunnen ze netwerken en zich laten inspireren door buitenlandse topsprekers, zoals onder andere Marie-Pierre Lannelongue van Le Monde en Nicholas Blechman, creative director The New Yorker.
Onder anderen Cécile Koekkoek van de Volkskrant en Saskia Smith en Martine de Vente van het 360-graden mediamerk Tis hier geen Hotel maken hun opwachting. Rob Goossens (Veronica Superguide/RTL Boulevard) wordt geïnterviewd door Villamedia-hoofredacteur Chris Helt en Jip van den Toorn (illustrator o.a. Volkskrant) wordt het vuur aan de schenen gelegd door journalist Milou Deelen.
Maya Nora Saaid vertelt wat TikTok journalistiek is en Marieke van de Rakt van bureau Yoast leert hoe je zorgt dat Google meer bezoekers naar je site stuurt. Ook de drie genomineerden voor de Mercur Reportage van het Jaar en Mercur Magazinemerk van het Jaar presenteren hun succesvolle cases.
De dag zal worden afgesloten met de uitreiking van de Mercurs in de categorieën Artdirection, Reportage en Magazinemerk van het Jaar. Prijsuitreikers zijn Mercurs juryvoorzitter Arno Kantelberg en columnist Marcel van Roosmalen. Het evenement wordt voorgezeten door Debby Gerritsen.
De kaartverkoop is vandaag begonnen. De toegangsprijs voor de Mag Inspiration Day is € 65,- voor leden van de MMA of de NVJ en € 115,- voor niet-leden.
Praat mee