Jaarcijfers RTL Nederland tonen moeizaam 2019

RTL Nederland heeft in 2019 een lagere omzet behaald. Met 496 miljoen euro lag dat 8 miljoen lager dan het jaar ervoor. Ook het bedrijfsresultaat daalde, meldt Adformatie op basis van de jaarcijfers van moederbedrijf RTL Group.
Lagere omzet door dalende advertentie-inkomsten en hogere uitgaven voor streamingdienst Videoland deden het bedrijfsresultaat (EBITDA) bovendien flink dalen: van 71 naar 54 miljoen euro. Streamnig betekent voor de hele groep wel meer inkomsten: dat compenseert - deels - de daling van de afgenomen advertentie-inkomsten.
De omzet van RTL Group zelf groeide met 2,2 procent naar 6,7 miljard euro. De nettowinst steeg met 10,1 procent naar 864 miljoen euro.
Gezien de groeiende inkomsten uit digitale (streaming)diensten heeft RTL Group de ambities voor die diensten naar boven bijgesteld. Meer bij Adformatie / RTL Z / RTL Group
Praat mee