Inzendtermijn Mercurs 2019 geopend; twee nieuwe categorieën
Organisator Magazine Media Associatie (MMA) meldt dat de inzendtermijn voor de Mercurs 2019 is geopend. Bladenmakers kunnen in negen categorieën inzenden. Twee categorieën zijn nieuw, om de groeiende crossmediale ontwikkelingen in de tijdschriftenwereld te benadrukken: Event van het Jaar en Marketinginnovatie van het Jaar.
De MMA schrijft: “Zowel grootschalige als kleinschalige events (eendaags of meerdaags, in- of outdoor, offline of online) kunnen meedingen naar een Mercur. Welk magazinemerk verstrekt tegenwoordig niet de band met de doelgroep via een event? Voor het vergroten van het bereik van een magazinemerk worden innovatieve marketingactiviteiten ingezet, waarbij de technische mogelijkheden en de inzet van data analyses centraal staan. Ook hiervoor kan nu een Mercur worden verdiend.”
De overige categorieën waarvoor kan worden ingezonden zijn Magazinemerk, Art Direction, Hoofdredacteur, Reportage, Belofte, Cover en Partnership van het Jaar.
De uitreiking van de Mercurs is op donderdag 12 december in het DeLaMar-theater in Amsterdam.
Praat mee