Verandering opleidingsaanbod Faculteit Communicatie en Journalistiek HU

De opleidingen van de Faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ) op Hogeschool Utrecht gaan op de schop, meldt Trajectum. Volgens Lem van Eupen, directeur van de FCJ, zijn er in de loop van de tijd zeven studies ontstaan waarvan het soms lastig is om de onderlinge verschillen uit te leggen. De voortschrijdende digitalisering is een belangrijke reden om te kijken naar het aanbod en de inhoud van de studies. Van Eupen ziet dat er een landelijke beweging is ontstaan bij de verschillende sectoren van het hbo om de wildgroei aan titels terug te dringen, ook dat is een reden om eens goed te kijken naar het huidige aanbod. De opleidingen Bedrijfscommunicatie en Digitale Media en Communicatie (DMC) worden opgeheven. Zittende studenten kunnen de studie afmaken, maar er kunnen zich geen nieuwe studenten meet aanmelden vanaf september 2016. De kennis van deze studies worden geïntegreerd in de overige opleidingen. De faculteit gaat verder met de opleidingen Journalistiek, Communicatie, International Communication and Media en Communication and Multimedia Design. Meer bij Trajectum
Praat mee