de tegel publieksprijs 2020

— woensdag 10 maart 2010, 11:50

Google: betrek lezers in vrije tijd bij krant

Geld vragen voor gespecialiseerde inhoud zou kunnen werken, maar lezers in hun vrije tijd betrekken en engageren met online dagbladcontent zou wel eens een betere strategie kunnen blijken. Dat stelt economie chef Hal Varian (Google) in Washington tijdens de eerste workshop van de Federal Trade Commission (FTC), de Amerikaanse handelswaakhond, over de 'Toekomst van de Journalistiek'. Varian beargumenteert dat dat beter zou kunnen uitpakken voor dagbladen dan geld vragen en betallmuren op te richten. In hun vrije tijd hebben mensen meer tijd om artikelen, video's en advertenties te bekijken, zo zegt hij. 'Tijdens werkuren kijken lezers gemiddeld 70 seconden naar online nieuws, terwijl de gemiddelde tijdsbesteding voor het lezen van een dagblad op 25 minuten staat.' Google ontkent alle verantwoordelijkheid voor de problemen waar dagbladen mee kampen. 'De financiële problemen van de media-industrie begonnen lang voordat het web er was.' Meer bij The Guardian

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.