e learning nvj

— woensdag 10 maart 2010, 11:50

Google: betrek lezers in vrije tijd bij krant

Geld vragen voor gespecialiseerde inhoud zou kunnen werken, maar lezers in hun vrije tijd betrekken en engageren met online dagbladcontent zou wel eens een betere strategie kunnen blijken. Dat stelt economie chef Hal Varian (Google) in Washington tijdens de eerste workshop van de Federal Trade Commission (FTC), de Amerikaanse handelswaakhond, over de 'Toekomst van de Journalistiek'. Varian beargumenteert dat dat beter zou kunnen uitpakken voor dagbladen dan geld vragen en betallmuren op te richten. In hun vrije tijd hebben mensen meer tijd om artikelen, video's en advertenties te bekijken, zo zegt hij. 'Tijdens werkuren kijken lezers gemiddeld 70 seconden naar online nieuws, terwijl de gemiddelde tijdsbesteding voor het lezen van een dagblad op 25 minuten staat.' Google ontkent alle verantwoordelijkheid voor de problemen waar dagbladen mee kampen. 'De financiële problemen van de media-industrie begonnen lang voordat het web er was.' Meer bij The Guardian

Bekijk meer van

nvj e-learning  artikel

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Marjolein Slats, waarnemend hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Karin Bais

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.