Goed jaar voor Blendle: meer gebruik, meer artikelen

Blendle-voorman Alexander Klöpping heeft in een bericht aan werknemers het afgelopen jaar geduid. Die tekst is ook op Medium gepubliceerd. Blendle toont op alle fronten een stijging in gebruik.
Omdat Blendle geen concrete omzetcijfers uitgeeft - mág uitgeven, stelt Klöpping desgevraagd - heeft de 18,5 procent in omzetstijging geen context. De andere statistieken over gebruik hebben dat wel:
Het aantal bestede minuten op Blendle is van 86 miljoen minuten naar 116 miljoen minuten gestegen. Gebruikers brachten 71 procent meer tijd op Blendle door, meldt Klöpping.
Het aantal artikelen dat werd gelezen steeg van ruim 11,2 miljoen artikelen in 2016 tot ruim 18,7 miljoen in 2017. Dat is een groei van 67 procent.
Over de minder dan een maand geleden geïntroduceerde Blendle Audio-dienst valt volgens Klöpping nog weinig te zeggen, anders dat 57 procent van de gebruikers die een audio-artikel begint, het ook volledig afluistert.
Blendle begint ook zijn eerste reclamecampagne, die naast online ook in de reguliere zuilen en abri’s zal opduiken. Meer bij Medium
Praat mee