Flair verjongt en richt pijlen op vrouwen van 25+

Vrouwenblad Flair heeft een restyling ondergaan en richt zich vanaf nu op een jongere doelgroep. Het magazine richt de pijlen nu op vrouwen van 25 jaar en ouder. De vernieuwing moet de marktpositie van Flair verder verstevigen.
Dat meldt uitgever DPG Media in een persbericht. Flair legt de inhoudelijke focus volgens dat persbericht op ‘zelfontwikkeling zonder bullshit’. De nieuwe redactionele formule moet aansluiten bij de veranderende behoefte van de jonge vrouw.
Uit onderzoek dat Flair onder 2600 jonge vrouwen liet doen, blijkt dat een groot deel van hen kampt met problemen met de mentale gezondheid. Ruim twee derde zegt prestatiedruk te ervaren. Drie op de vier (76 procent) kampt met depressieve gevoelens, burn-outklachten of paniekaanvallen.
Flair wil in de nieuwe opzet meer ruimte geven aan mentale problematiek. ‘Door goed te luisteren, maar vooral door de jonge vrouw een podium en stem te geven’, aldus hoofdredacteur Marije Veerman. ‘Flair wordt dé plek voor de jonge vrouw die het beste uit zichzelf wil halen.’ Meer bij DPG Media
Praat mee