FD Mediagroep en Ster in de clinch om radiocommercial

De Ster weigert een radiocommercial van Listn, het podcastplatform van BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad, uit te zenden. Volgens de Ster is de reclamespot in strijd met de richtlijnen, omdat in de commercial ook BNR Nieuwsradio wordt genoemd.
Dat meldt Adformatie. Volgens de richtlijnen van de Ster mogen er op een mediumtype geen reclames voor hetzelfde mediumtype worden gemaakt. “BNR is dus welkom op televisie, maar niet op de radio. RTL 4 is welkom op radio, maar niet op televisie”, aldus Ster-directeur Frank Volmers. “En Listn is welkom op radio én tv, maar niet als BNR in de commercial wordt genoemd.”
Wisecrackers, het mediabureau van Listn, is niet blij met de weigering van de commercial. Het weglaten van de verwijzing naar Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio is volgens Wisecrackers-directeur Paulien van Stijn een no go. “Het staat iedereen vrij om eigen voorwaarden te maken”, aldus BNR Nieuwsradio-hoofdredacteur Mireille van Ark. “Maar van de Ster zou je verwachten dat betrouwbare journalistieke merken welkom zijn om te adverteren.”
Listn werd vorige maand gelanceerd. Het podcastplatform doet dienst als gids in het groeiende podcastlandschap.
Praat mee