Einde voor Utrechtse h-a-h-krant Stadsblad, DUIC verschijnt vaker

De Utrechtse huis-aan-huiskrant Stadsblad verschijnt deze maand voor de laatste keer. En dat heeft ook consequenties voor De Utrechtse Internet Courant (DUIC).
Rodi Media heeft het 66 jaar oude Stadsblad, en nog enkele andere titels, overgenomen van DPG Media. Die uitgever maakte afgelopen mei bekend het grootste deel van de huis-aan-huiskranten te verkopen. Ondanks die overname blijven niet alle zelfstandige titels bestaan, zoals het Stadsblad.
Het stoppen van het Stadsblad heeft ook gevolgen voor DUIC, meldt De Utrechtse Internet Courant zelf. Omdat DPG Media en Rodi Media adverteerders de mogelijkheid willen geven om Utrechters te bereiken via een gratis krant – maar het niet rendabel achten om het Stadsblad te blijven uitgeven – gaan ze aan hun klanten advertentieruimte aanbieden in DUIC.
Het Stadsblad kwam wekelijks uit en die periodieke publicatie willen DPG en Rodi blijven aanbieden. Daarom heeft DUIC besloten om elke week te verschijnen in plaatse van twee keer per maand. De DUIC krant wordt al jaren gedrukt bij Rodi en zodoende heeft die partij ook belang bij de wekelijkse drukorder.
Praat mee