Dit boek leert je hoe je een bestseller uitgeeft (en werd zelf ook een bestseller)

Als je een boek schrijft wil je dat het wordt gelezen. Maar lang niet alle boeken is een plek op een bestsellerlijst gegund. Dat heeft echter weinig met de schrijfkunsten van de auteur te maken en alles met een keur aan randzaken.
Wat die randzaken zijn, leggen jurist Charlotte Meindersma en auteur / schrijfcoach Hanneke de Wit helder uit in Het bestsellerboek. Het handzame boek geeft al in het eerste hoofdstuk een ontnuchterende blik op de boekenbusiness: iedere ranglijst volgt zijn eigen regels. En die regels zijn nogal arbitrair.
Anders dan de titel doet vermoeden is Het bestsellerboek geen handleiding die je uitlegt hoe je van je boek een bestseller maakt. Eén gouden formule is er immers niet. Meindersma en De Wit geven in plaats daarvan tips die je kansen op een plekje op de boekenranglijst vergroten.
Het duo put daarbij uit eigen ervaringen en uit die van geïnterviewde auteurs en een enkele uitgever. Tegelijkertijd bevat Het bestsellerboek genoeg concrete tips, onder andere over marges, het geven van kortingen zonder de wet op de vaste boekenprijs te schenden en (zelf)promotie.
En extra mooi: Meindersma en De Wit gebruikten hun eigen tips om ook daadwerkelijk op 1 te komen bij Managementboek. Al weet de lezer van Het bestsellerboek dankzij de auteurs inmiddels dat de titel ‘bestseller’ dus niet per se veel zegt.
Het bestsellerboek
Charlotte Meindersma & Hanneke de Wit
Uitgeverij: Charlotte’s Law
ISBN: 9789082329674
€ 22,94
Meer informatie
Praat mee