— vrijdag 26 juni 2026 12:02 | 0 reacties , praat mee

De Gelderlander opent vrijdagmiddag redactie als verkoelingsplek tijdens hitte

De Gelderlander opent vrijdagmiddag redactie als verkoelingsplek tijdens hitte
© ANP | Robin van Lonkhuijsen

De hitte heeft vrijdag grote impact op Nederland. Vanwege de hoge temperaturen wordt afgeraden om de weg op te gaan als dat niet nodig is. De redactie van De Gelderlander komt daarom met een opvallend initiatief: mensen uit de buurt mogen vrijdagmiddag afkoelen op de redactie in Nijmegen. Laatste wijziging: 26 juni 2026, 12:03

De temperaturen gaan vrijdag richting de 40 graden. De Gelderlander-redactie biedt daarom een koel alternatief aan. “Is het thuis niet uit te houden vanwege de hitte? Zoek je een prettige plek om af te koelen? En woon je in de buurt van de redactie in Nijmegen? Dan ben je vrijdagmiddag van harte welkom op ons kantoor”, deelt de regionale krant.

De redactie opent haar deuren van 13.00 tot 18.00 uur voor iedereen die verkoeling kan gebruiken. De Gelderlander biedt een (koud) drankje en wat lekkers aan. Daarnaast kunnen bezoekers een praatje maken met de aanwezige journalisten en liggen er ook kranten klaar om gelezen te worden.

De Gelderlandse krant adviseert mensen alleen af te reizen naar het kantoor aan de Kaapstander in Nijmegen als zij in de buurt wonen. Ver reizen in de hitte wordt afgeraden. Meer bij De Gelderlander

Bekijk meer van

De Gelderlander
NVJ LID 26-05

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee