Daling in bedrijfsresultaat RTL door krimp omzet tv-advertenties

RTL Nederland heeft zijn bedrijfsresultaat in het afgelopen jaar zien dalen. De brutowinst zakte van 101 miljoen naar 85 miljoen euro. De daling wordt veroorzaakt door een krimpende omzet uit tv-advertenties, terwijl juist online-advertenties meer geld opleverden. Ook de hogere kosten van programma's en aanloopverliezen bij het streamingplatform Videoland drukken de omzet.
Dat heeft moederbedrijf RTL Group donderdag bekend gemaakt. “Het zijn exceptionele tijdend ie ons dagelijks voor nieuwe uitdagingen stellen”, aldus RTL Nederland-directeur Bert Habets, die eerder deze week zijn vertrek bij RTL aankondigde. Habets benadrukt dat RTL Nederland financieel gezond is.
Ondanks de teruglopende omzet in Nederland heeft RTL in Duitsland en Frankrijk juist records gebroken. De totale brutowinst van de onderneming komt mede daardoor uit op een recordniveau van 1,2 miljard euro. Meer bij NU.nl
Praat mee