website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

Burgemeester Broertjes wil Hilversum vernieuwen

Lars Pasveer — Geplaatst in omroep op donderdag 10 november 2016, 09:13

Een ander Hilversums mediamoment: Villamedia's Journalist van het Jaar | Remko de Waal / ANP

Een ander Hilversums mediamoment: Villamedia's Journalist van het Jaar | Remko de Waal / ANP

Nieuws

De Hilversumse burgemeester Broertjes wil voorkomen dat zijn stad niet langer ‘mediastad’ van Nederland is. Veranderend gedrag wat betreft mediaconsumptie en vertrek van mediabedrijven en andere organisaties betekenen volgens Broertjes dat dat er moet worden gewerkt aan ‘Hilversum 2.0’, waar crossmedia centraal staat.

Als dat niet gebeurt, is Hilversum over tien jaar mediastad-af, vreest hij. Er zijn volgens Broertjes nog 1600 mediagerelateerde bedrijven in de Hilversumse regio met het Mediapark als brandpunt, maar Amsterdam lokt regelmatig bedrijven weg. Ook woont veel mediapersoneel niet meer in de stad zelf, aldus de burgemeester tegenover media-uitgave Spreekbuis.

Nu ook omroepen door het veranderde kijk- en luistergedrag een andere rol krijgen en concurrentie ondervinden van bedrijven als Netflix, moet Hilversum zich toeleggen op het verbinden van media-organisaties. De basis zou volgens Broertjes liggen in de omroepwortels binnen de stad, een ‘verbindingskracht’ dat er al bijna een eeuw ligt.

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.

Mag Inspiration Day