Blendle laat gebruikers tegoeden ook na 1 augustus opmaken
De online kiosk Blendle laat gebruikers tegoed dat ze hebben gestort voor de aanschaf van losse artikelen ook na 1 augustus nog opmaken. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf desgevraagd tegenover Villamedia.
Op donderdag ontstond op sociale media wat oproer nadat Blendle een mail rondstuurde om gebruikers aan te sporen hun resterende tegoed op te maken, omdat de kiosk per 1 augustus stopt met de verkoop van losse artikelen. Blendle gaat vanaf die datum alleen nog verder met zijn abonnementendienst Premium.
Dat viel niet bij iedereen even goed. Veel gebruikers hebben nog kleinere of grotere bedragen in hun portemonnee.
geef me gewoon geld terug Dirk van Blendle
— Peter van der Ploeg (@pvdp) July 18, 2019
Blendle schreef in de mail aan mensen met een ongebruikt tegoed dat er nog twee weken resteren om dat tegoed “om te zetten in een fikse korting” op Blendle Premium. De langere periode die mensen wordt gegund om “je overgebleven euro’s uit te geven” eindigt niettemin op 1 augustus.
Op Twitter bleek dat contact opnemen met Blendle kan lonen: meerdere mensen kregen de toezegging dat wanneer het tegoed niet is opgebruikt en iemand “nog niet overtuigd is van de waarde van Blendle Premium” een uitbetaling in principe mogelijk is.
Je moet ook Ruben van Blendle hebben. Die belooft dat als ik mijn tegoed niet besteed, ik contact op kan nemen na 1 augustus en dat ik dan mijn geld terug krijg. pic.twitter.com/t7GoneeDJN
— Miss Foodie (@missfoodiemoods) July 18, 2019
“We stoppen per 1 augustus met micropayments voor inactieve gebruikers en nieuwe gebruikers”, stelt Jeroen Amelsbeek van Blendle tegenover Villamedia. “Maar”, zo verzekert hij, “als mensen nog geld in hun portemonnee hebben laten we ze dat natuurlijk opmaken. Ook na 1 augustus. En ook zonder Premium.”
Dit artikel kwam tot stand met medewerking van Lars Pasveer.
Praat mee