— donderdag 23 oktober 2014, 13:43

Blendle: in 4 procent gevallen ‘geld terug’

Van alle artikelen die op Blendle worden verkocht, word in 4 procent van de gevallen geld teruggevraagd. Dat blijkt uit gegevens die de online kiosk met Villamedia deelt. Het gaat daarbij alleen om gebruikers die expliciet zelf hun geld terugvragen. Het percentage bezoekers dat geld terugkrijgt door een artikel binnen 10 seconden te sluiten, ligt volgens de Blendle-oprichter ‘iets hoger’. De online kiosk moet het verder vooral hebben van de jongere bezoeker: een slordige 60 procent van de gebruikers is tussen de 20 en 35 jaar oud. De groep 20-25 is met bijna een kwart van alle gebruikers het grootst. Blendle heeft op dit moment ruim 129.0000 gebruikers. Bezoekers van de site geven gemiddeld 50 cent uit. ‘Maar niet iedereen komt natuurlijk elke dag’, verduidelijkt Blankesteijn, die aangeeft dat er weinig stukken zijn die honderden euro’s opleveren. ‘Wat ik heel opvallend vind, is dat er vooral veel verschillende artikelen worden verkocht. Er is een enorme long tail van artikelen die een paar keer worden verkocht, plus een paar heel erg populaire artikelen.’

Verdeling gebruikers Blendle naar leeftijd (bron: Blendle)

Bekijk meer van

Blendle

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.