— dinsdag 3 augustus 2021, 09:25 | 0 reacties, praat mee

‘Afgenomen volume aan post verhoogt attentiewaarde voor wat wél komt’

Van pakjes weten we dat ze komen: een persoonlijk poststuk krijgt met afgenomen volume meer aandacht, meldt PostNL op onderzoek dat het liet uitvoeren naar zulke attentiewaarde. | ANP

Er wordt veel minder fysieke mail verstuurd, maar dat heeft als voordeel dat de attentiewaarde van een poststuk is gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van bezorger PostNL. Adverteerders plukken van deze toegenomen aandacht de vruchten; mediabedrijven echter een stuk minder.

Direct mail, dat volgens het onderzoek de laatste jaren ook veel doelgerichter is geworden, profiteert zo van een hogere conversie: tastbaar resultaat zoals een aankoop of website- of winkelbezoek. Modewinkels profiteren met 31 procent conversie van zulke mailings het meest.

Media, verzekeraars en telecom lukt het slechts in 7 procent van de gevallen om iemand tot actie te bewegen, meldt vaktitel Adformatie.

De ontvanger persoonlijk aanspreken is volgens PostNL het belangrijkste. In het MatrixLab-onderzoek werden 400 mailcampagnes doorgelicht.
Meer bij Adformatie

Bekijk meer van

PostNL

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.