word studentlid

— woensdag 20 augustus 2014, 10:01 | 0 reacties, praat mee

Vernieuwingsdrang

Innovatie, kent u die uitdrukking? Ik ben al 17 jaar dagelijks bezig met de vernieuwing van de media en heb heel soorten vernieuwingsdrang van dichtbij gezien; briljant, weggegooid geld, groots en stapje voor stapje. Juist in deze maanden, nu ik intensief met de opstart van mijn bedrijf CleverLions bezig ben en de 40 gepasseerd, merk ik dat ik af en toe ook terug kijk. Naar de geschiedenis van de toekomst, zo je wilt. Laatste wijziging: 21 oktober 2015, 13:22


Ik heb altijd gevonden dat je niet alleen het slechte moet verbeteren, maar ook het goede moet behouden. Dat heeft me behalve een voorhoede- ook een middenpositie opgeleverd. De ‘story of my life’ schuilt precies in die spanning. Ik heb aan de eerste sites geknutseld, was bij radicaal nieuwe redactionele concepten betrokken en heb altijd met slimme vernieuwers mogen sparren die het ‘allemaal anders’ gingen doen.

Ik ben zelf onlangs een startup begonnen met geavanceerde bigdata technology voor de gehele contentsector. Aan de andere kant loop ik rond op de redacties van de traditionele mediaredacties en maande hen tot reflectie. Nee, kranten en omroepen gaan niet in 5 jaar ten onder en ambacht is belangrijk. En ja, je moet wel wat gaan doen. Ren niet achter de laatste buzzwords aan omdat je in je midlifecrisis hip wil zijn. Doe wat je moet doen, en doe het goed.

Als je over mediastrategie praat, wat is belangrijk en wat is modieus? Precies dat onderscheid probeer ik elke dag te maken. Ik twitter over inzichten, tools en formats en probeer ze voor mezelf in een zinnig verhaal te passen.

Voor Villamedia zal ik de analyse wekelijks wat uitvoeriger gaan doen. Soms in de vorm van een stevige column, een andere keer maar een paar links naar artikelen die je echt gelezen moet hebben. Ik zal regelmatig in audio interviews maken met de vernieuwers die echt wat te melden hebben.

Ik weet eerlijk gezegd nog niet precies hoe dit format zich zal ontwikkelen, maar we komen er samen wel uit. Interactieve dynamische contentruimte, heel eh… innovatief, toch?

Erik van Heeswijk
CEO CleverLions.com

Volg me op Twitter of Facebook als je ook tussendoor op de hoogte wil blijven:
Twitter.com/erikvh
https://www.facebook.com/erik.vanheeswijk

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.