UPC-klanten kiezen voor sneller
In het vierde kwartaal van 2013 heeft kabelbedrijf UPC meer zogeheten alles-in-een abonnementen verkocht, waarbij snel internet van 120 Mbit per seconde wordt gecombineerd met 15 zenders in hoge definitie en telefonie. Een kwart van alle UPC-abonnees heeft nu deze variant. De groei van 14.500 afnemers van deze combinatie betreft vooral overstappende bestaande klanten. Het totaal aantal abonnementen ten opzichte van derde kwartaal bleef gelijk op 3.683.000, aldus UPC. Het totale aantal klanten nam zelfs af met 21.000, vergeleken met het derde kwartaal. De kwartaalomzet groeide echter met 1,7 procent naar 234,4 miljoen euro. Over heel 2013 gemeten daalde de omzet echter: van 955,6 miljoen naar 935,3 miljoen euro. In 2014 zal UPC live-tv kijken uitbreiden naar Android-apparatuur, per april een half miljoen wifi-hotspots actief hebben en op dat moment in het hele verzorgingsgebied ook 200 Mbit internet kunnen aanbieden.