Uittocht adverteerders The O’Reilly Factor

De onthullingen dat Fox News-boegbeeld Bill O'Reilly meerdere rechtszaken heeft geschikt rond vermeende seksuele intimidatie heeft geleid tot een uittocht van adverteerders. Grote luxe automerken, verzekeraars en producenten als GlaxoSmithKline hebben besloten voorlopig geen reclametijd in te kopen voor The O'Reilly Factor, een van de best bekeken programma's op de zender.
Deze week werd via de New York Times bekend dat zender Fox News zo’n 13 miljoen dollar zwijggeld heeft betaald aan vijf vrouwen, in ruil voor het opschorten van juridische stappen en een volstrekte mediastilte over de zaak.
Tegenover CNN Money zeggen woordvoerders van de bedrijven dat het programma op dit moment “geen goede omgeving is” om hun producten te promoten. De meeste bedrijven willen zien hoe de zaak zicht ontspint; van een definitieve breuk met de meeste adverteerders lijkt nog geen sprake.
O’Reilly zelf verwees in zijn uitzendingen niet naar de zaak noch naar de uittocht van adverteerders. Fox News gaf een verklaring uit dat het streeft naar een veilige werkomgeving en dat geen van de vrouwen de interne hotline om seksuele intimidatie te melden heeft gebruikt. Meer bij CNN Money
Praat mee