— maandag 8 maart 2021, 10:50 | 0 reacties, praat mee

Twan Bovée verruilt sportredactie Telegraaf voor die van het AD

Twan Bovée is na een dienstverband van bijna 17 jaar vertrokken bij de sportredactie van De Telegraaf (Telesport), waar hij chef online was. Hij versterkt sinds 1 maart de sportredactie van het AD als coördinator van de digitale tak. Een logische vervolgstap in zijn carrière, noemt hij de switch.

Na een lange loopbaan zet Bovée een punt achter zijn tijd bij De Telegraaf. “Ik heb in de tijd dat ik daar werkte veel kansen gekregen en gepakt. Maar ik merkte bij mezelf dat ik was uitgeleerd en dat voelde niet goed, want stilstaan is achteruitgaan. Ik was toe aan nieuwe uitdagingen”, aldus Bovée. 

Op het moment dat Bovée bij Telesport binnen kwam waren online en print nog twee verschillende werelden. Hij vond dat daar verandering in moest komen. Dat resulteerde in een pilot om de online en printredactie van het sportkatern samen te voegen. Bovée werd later chef online. Er kwamen games bij, video, podcasts en partnerships met bijvoorbeeld NOC*NSF en KNVB. “Ik vond het hele palet met alle extensions heel interessant. Helaas is dat de afgelopen jaren weggevallen, omdat na een koerswijziging op sportgebied de focus op bepaalde gebieden werd verlegd’, vertelt hij

Nadat het AD Bovée benaderde om te komen praten, hoefde hij daar ook niet lang over na te denken. Volgens hem is het AD, naast de Telegraaf, het hoogst haalbare binnen de sportjournalistiek. “Bovendien heb ik het gevoel dat de digitale versnelling bij het AD harder gaat. Er wordt veel ingezet op video, premium content, games, live blogs, podcasts en partnerships. De kansen liggen er voor het oprapen. Daarnaast is DPG Media een groot bedrijf met veel andere merken en titels. Uit die samenwerkingen valt ook veel te halen.”

Bovée ziet dus veel mogelijkheden en uitdagingen om aan te werken bij het AD. Een van die mogelijkheden? Alle eerdergenoemde facetten van de AD sportredactie gebruiken en in de toekomst hopelijk optimaliseren.

De eerste dagen in zijn nieuwe werkomgeving zijn in ieder geval positief verlopen. “Ik krijg veel energie van het werk en de gesprekken die ik tot nu toe heb gehad voelden goed. De passie voor sport en de kennis ervan spat er ook tijdens de digitale meetings vanaf.  De neuzen staan dezelfde kant op, dat merk je”, aldus Bovée.

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.