PersVeilig

— woensdag 27 augustus 2014, 09:13

Tv-reclame Nederland flink gegroeid

De Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT) meldt dat in het eerste half jaar van 2014 netto-bestedingen aan tv-reclame met 6,7 procent is gegroeid naar 476 miljoen euro, vergeleken met dezelfde periode in 2013. SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Ook werd er meer televisie gekeken: vergeleken met het jaar er voor keken Nederlanders gemiddeld drie minuten meer televisie, van 201 naar 204 minuten per dag. De uitzendingen van de Olympische Spelen en het Wereld Kampioenschap voetbal hebben een versterkend effect op de kijktijd gehad, aldus SPOT. De stijging in kijktijd is het meest opvallend onder jongeren van 13-19 jaar. Binnen deze doelgroep is 4 procent meer tv gekeken. De herstellende economie betekent dat SPOT voor heel 2014 een groei van 5 tot 7 procent binnen de reclamemarkt voorspelt. Meer bij SPOT Laatste wijziging: 27 augustus 2014, 11:15

Bekijk meer van

SPOT

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.