— woensdag 4 maart 2015, 09:19 | 0 reacties, praat mee

‘2014 prima jaar voor tv-reclame’

SPOT

De uitgaven aan televisiereclame hebben zich het afgelopen jaar goed hersteld. In 2014 werd netto 964 miljoen euro aan tv-reclame uitgegeven, een stijging van 3,3 procent. Er werd 850 miljoen uitgegeven aan spot (daadwerkelijke tv-reclame) en 114 miljoen aan non-spot zoals billboards, product-placement en programmasponsoring. SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, maakt melding van de positieve ontwikkeling in de dinsdag gepubliceerde jaarcijfers. SPOT verwacht, met het oog op een aantrekkende Nederlandse economie, dat de televisiebestedingen in dit jaar met nog eens 2 tot 3 procent zullen toenemen. Opvallende groeicijfers werden behaald in advertenties op online video platforms. Hoewel het aandeel met 21 miljoen euro nog bescheiden is, gaat het in praktische zin om een explosieve groei over 2014 van maar liefst 70 procent. Overigens trekt ook de markt voor radioreclame weer aan: de netto-uitgaven daar stegen met 2,8 procent naar 233 miljoen euro. Meer bij SPOT

Bekijk meer van

SPOT

Praat mee

banner loopbaanontwikkeling NVJ

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.