— woensdag 11 februari 2015, 11:34 | 0 reacties, praat mee

SPOT meet ‘twitterkijkcijfers’

Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT) gaat in samenwerking met onderzoeksbureau GfK de populariteit van Nederlandse tv-programma's en zenders meten op basis van Twitter. Deze GfK Twitter TV Study zal wekelijks worden gepubliceerd op de SPOT-website. Programma's worden verzameld in een top 20, gebaseerd op het aantal mensen dat erover heeft getweet. Een top 15 van zenders wordt samengesteld op basis van het totaal aantal tweets dat erover is verzonden. Directeur SPOT Michel van der Voort noemt Twitter een middel om de betrokkenheid met de tv-kijker te vergroten - en een die discussie tussen kijkers onderling stimuleert. Meer bij Adformatie

Bekijk meer van

Twitter SPOT GfK Intomart

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.