TPO Magazine verandert naam in Reporters Online voor internationale toekomst

Het digitale platform TPO Magazine verandert zijn naam in Reporters Online. Dat bevestigt oprichter Jan-Jaap Heij tegenover Villamedia. De eerste stappen voor die naamsverandering zijn inmiddels gezet. Heij verwacht echter dat het nog tot november kan duren voordat alle partners van het platform wijzigingen van namen, url’s en logo’s hebben doorgevoerd.
Reporters Online stelt freelance journalisten in staat hun artikelen op eigen houtje te koop aan te bieden via digitale kiosken als Blendle, Myjour en eLinea.
De naamswijziging maakt het volgens Heij gemakkelijker om Reporters Online ook internationaal uit te rollen. “Digitale kiosken opereren steeds internationaler. Met onze dienstverlening willen we ook die kant op. Dat gaat nog niet morgen gebeuren, maar in 2016 willen we daar wel werk van maken. En dan liever in het Engels dan in het Duits.”
De naamsverandering moet ook duidelijkheid scheppen bij de lezer, voor wie het verschil tussen de gratis, wat meer opiniërende website TPO en het betaalde platform TPO Magazine soms niet helemaal duidelijk is. “Dat willen we op deze manier glashelder maken, ook omdat ze allebei behoorlijk snel groeien.”
Over de toekomst van Reporters Online is Heij positief. “De bruto omzet voor 2015 gaat naar het zich nu laat aanzien behoorlijk in de richting van een ton. Dat is boven mijn verwachting, maar ik moet toegeven dat ik het bewust wat laag had ingeschat.”
Naast de verkoop van losse artikelen via Blendle, Myjour en eLinea wil Reporters Online in de nabije toekomst ook zelf artikelen gaan verkopen. Reporters Online werkt daarvoor aan de implementatie van Blendle’s experimentele betaalknop. Die moet in de loop van volgende week live staan.
Praat mee