banner persveilig

— donderdag 23 februari 2017, 09:25 | 0 reacties, praat mee

Topman Swart: ‘WPG moet lean and mean zijn’

In een interview met vaktitel Mediafacts stelt topman Patrick Swart van WPG Uitgevers dat de uitgever zich beter in de markt moet positioneren. Swart: "Wij moeten één overkoepelend bereik claimen; WPG hoeft geen consumentenmerk te worden, maar wij moeten wel beter aan adverteerders duidelijk maken wat wij hen te bieden hebben."

De organisatie moet ook wendbaarder worden, stelt Swart in het uitgebreide interview. Organisatorische veranderingen zijn daarbij noodzakelijk, aldus Swart. “Wij moeten lean and mean zijn. Op het gebied van de papieren media zullen we in 2017 qua interne organisatie moeten meeschalen met de krimp van de markt. En we gaan investeren in innovaties die kansrijk zijn, met name in het digitale domein.”

Volgens Swart is uit analyse naar voren gekomen dat het publiek dat hoger opgeleid is, kosmopolitisch is ingesteld maar in tegenstelling tot “wat soms gedacht wordt” zeker niet links georiënteerd is. Profilering is volgens Swart hele belangrijk geworden, gezien de krimpende markt voor losse advertentiepagina’s.

Adverteerders willen vaker met merken in zee, en natuurlijk het liefst de nummers 1 of 2 in de markt. Swart: “Wij beschikken qua aantallen of impact over relatief veel van dergelijke mediamerken of -domeinen. Bijvoorbeeld met De Bezige Bij, Runner’s World of Vrij Nederland, maar ook met Voetbal International. Die boodschap moeten we veel duidelijker uitdragen.”

Bekijk meer van

WPG Uitgevers Patrick Swart

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.