word actief nvj klein

— donderdag 23 februari 2017, 09:25 | 0 reacties, praat mee

Topman Swart: ‘WPG moet lean and mean zijn’

In een interview met vaktitel Mediafacts stelt topman Patrick Swart van WPG Uitgevers dat de uitgever zich beter in de markt moet positioneren. Swart: "Wij moeten één overkoepelend bereik claimen; WPG hoeft geen consumentenmerk te worden, maar wij moeten wel beter aan adverteerders duidelijk maken wat wij hen te bieden hebben." Laatste wijziging: 23 februari 2017, 09:27

De organisatie moet ook wendbaarder worden, stelt Swart in het uitgebreide interview. Organisatorische veranderingen zijn daarbij noodzakelijk, aldus Swart. “Wij moeten lean and mean zijn. Op het gebied van de papieren media zullen we in 2017 qua interne organisatie moeten meeschalen met de krimp van de markt. En we gaan investeren in innovaties die kansrijk zijn, met name in het digitale domein.”

Volgens Swart is uit analyse naar voren gekomen dat het publiek dat hoger opgeleid is, kosmopolitisch is ingesteld maar in tegenstelling tot “wat soms gedacht wordt” zeker niet links georiënteerd is. Profilering is volgens Swart hele belangrijk geworden, gezien de krimpende markt voor losse advertentiepagina’s.

Adverteerders willen vaker met merken in zee, en natuurlijk het liefst de nummers 1 of 2 in de markt. Swart: “Wij beschikken qua aantallen of impact over relatief veel van dergelijke mediamerken of -domeinen. Bijvoorbeeld met De Bezige Bij, Runner’s World of Vrij Nederland, maar ook met Voetbal International. Die boodschap moeten we veel duidelijker uitdragen.”

Bekijk meer van

WPG Uitgevers Patrick Swart

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.