PersVeilig

— maandag 17 augustus 2009, 09:41 | 5 reacties, praat mee

TMG wil geld zien voor online content

De Telegraaf Media Groep (TMG) wil geld zien van bezoekers van de eigen websites. Volgens TMG-topman Ad Swartjes is dat een reële optie, “Want onze producten voegen iets toe”, zegt hij in De Telegraaf. Hoe de constructie er precies uit zou moeten komen te zien, is nog onduidelijk. Swartjes: “Je zou kunnen denken aan een soort schillen van betaling. Bijvoorbeeld betalen voor informatie van de financiële DFT-site en voor Privé niet of minder.” Wel staat vast dat voor abonnees alle online informatie gratis blijft. TMG volgt de lijn van mediagigant Rupert Murdoch, die eerder deze maand na tegenvallende bedrijfsresultaten aangaf gratis toegang tot de websites van zijn gerenommeerde krantentitels te willen belemmeren, te beginnen met nieuwssite Sundaytimes.co.uk. Vorige week werd bekend dat TMG in het tweede kwartaal een lagere omzet en nettowinst moest incasseren ten opzichte van dezelfde periode in 2008. Laatste wijziging: 17 augustus 2009, 17:23

Bekijk meer van

Praat mee

5 reacties

Ernst Lissauer, 17 augustus 2009, 10:05

De concurrentie wacht handenwrijvend af! Betalen voor content zal nooit gaan werken. Verkeerd spoor. Keer terug en begin opnieuw.

Irene, 17 augustus 2009, 10:13

Kijk naar die foto bij het artikel en besef dan dat dat trio de Telegraaf moet omvormen naar een 21e eeuws verdienmodel. Hun reddingsplan is dus om lezers (meer) te laten betalen en werknemers hun 13e maand af te pakken….Wat een goed idee, dat gaat vast werken. Dat ze daar niet eerder opgekomen waren!

jaap, 17 augustus 2009, 10:50

Dit is ;  ’ de kat op het spek binden”.

jan met de pet, 17 augustus 2009, 20:01

Gelukkig hebben we andere nieuwsbronnen!

Jurryt van de Vooren, 18 augustus 2009, 08:51

Het enige waarvoor ik de Telegraaf wil betalen, is voor hun archief. Als ik kan zoeken in hun verleden, meld ik meteen aan, want voor onderzoek zou dat een doorbraak zijn. Maar voor de actualiteit kan ik net zo goed naar Jansmit.nl.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.