word studentlid

— dinsdag 28 maart 2017, 08:40 | 0 reacties, praat mee

Tijdschrift Sprout stopt na twaalf jaar; nieuw bookazine gelanceerd

Tijdschrift Sprout stopt na twaalf jaar; nieuw bookazine gelanceerd
Het nieuwe bookazine SCALE dat op 30 maart verschijnt | MT MediaGroep

Ondernemerstijdschrift Sprout stopt na twaalf jaar, maakt de uitgever bekend. Het einde van het tijdschrift, met een oplage van 10.000 exemplaren, is tegelijk het begin van een nieuw hoofdstuk: uitgeverij MT MediaGroep introduceert op 30 maart een bookazine, dat vier keer per jaar zal verschijnen. Laatste wijziging: 28 maart 2017, 08:55

Het boekdikke tijdschrift dat op 30 maart verschijnt heet SCALE. Het tijdschrift opheffen is volgens hoofdredacteur Remy Ludo Gieling een radicale beslissing, “maar tegelijkertijd een geweldige kans”.

Gieling: “Waarom doen we eigenlijk wat we doen? Is dit wel het beste dat we kunnen maken? Het vullen van de rubrieken was een kunstje geworden en gaandeweg waren onze website en het magazine inhoudelijk steeds dichter naar elkaar gegroeid. Het magazine was nice to have geworden, in plaats van want to have.

Het was volgens Gieling tijd voor een flinke stap en hoog tijd om “je veilige haven in de fik te zetten”. Opvolger SCALE moet serieuze verdieping voor snelgroeiende startups, scaleups en investeerders leveren. Het bookazine moest volgens Gieling daarnaast inhoudelijk en visueel uitdagend zijn.

De omslag brengt met zich mee dat er drie nieuwe abonnementsvormen worden gelanceerd. Voor huidige abonnees verandert er niets aan het tarief. De bookazines zullen ook los te koop zijn voor 20 euro per stuk bij o.a. Managementboek.nl

Volgens Gieling is dat de toekomstige functie van print. Print kan volgens hem ook beter dan ‘2d-websites’ mensen emotioneel raken, als oase van rust tussen knipperende banners. “Op dit soort leesmomenten heb je rust en sta je open voor creatieve ingevingen. Printmedia wordt schaarser, maar veel relevanter en met serieuze impact”, stelt Gieling.

SCALE gaat over hypergroei - de pijlsnelle groei van sommige ondernemingen en welke uitdagingen daarbij komen kijken. Onder meer filosoof Bas Haring en Linkedin-oprichter Reid Hoffman geven daarop hun visie.

Bekijk meer van

Sprout MT MediaGroep

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.