MT en Sprout samen verder onder merknaam MT/Sprout
De Amsterdamse uitgeverij MT MediaGroep voegt mediamerken Management Team en Sprout bij elkaar. De titels gaan als MT/Sprout verder. De stap is volgens de uitgever een reactie op veranderende markt.
“Door de digitale revolutie splitsen gerenommeerde bedrijven op, krimpen in of gaan failliet. Terwijl nieuwe, jonge spelers snel doorgroeien. Ze zijn wendbaar, innovatief, digitaal en hebben geen last van legacy. Grote bedrijven vinden dat aantrekkelijk. Ze kopen startups op of werken er intensief mee samen”, aldus Berend Jan Veldkamp, directeur uitgever MT MediaGroep.
Met de fusie van MT en Sprout ontstaat er één groot businessplatform. “We verwachten daardoor aantrekkelijker te zijn voor beslissers en hen die deze doelgroep wil bereiken”“, aldus Veldkamp.
MT/Sprout-hoofdredacteur Remy Gieling schrijft op de vandaag officieel gelanceerde site dat met merkfusie is ook het redactieteam uitgebreid. De exacte omvang van de nieuwe redactie is niet bekend.
Een vraag of de merkfusie nog andere personele gevolgen heeft, bleef tot het moment van schrijven onbeantwoord.
Praat mee