Telegraaf start 2 online tv-kanalen
TMG start in 2016 twee online TV kanalen: een 24/7 nieuwskanaal vanuit De Telegraaf en een 24/7 sportkanaal vanuit Telesport. VROUW lanceert nog dit jaar haar eigen digitale omgeving, waar via vijf centrale thema’s (gezondheid, opvoeden, psyche & relatie, eten en lifestyle) aan vrouwen verdiepende informatie wordt geboden over onderwerpen die hen bezighouden. Online video speelt hierbij een belangrijke rol. Dat laat het bedrijf in een persbericht weten. Telesport lanceert het online kanaal als onderdeel van een 'estafette-aanpak': gedurende ieder etmaal zullen verschillende platforms (krant, website, app en online videokanaal) continu sportnieuws brengen. TV zal daar volgend jaar onderdeel van uitmaken met live streaming en on demand content.
Sky Radio Group zet de beweging naar digitaal door en gaat focussen op het bieden van muziek die je zelf wilt. Streaming, interactief en on-demand zijn daarbij kernwoorden.
HMC (regionale media) gaat de gelaagdheid van regionaal, lokaal en hyperlokaal nieuws in 1 pakket een nieuwe invulling geven, waarbij een nieuwe app nieuws tot op postcodeniveau bij de consument brengt.
De Telegraaf Media Groep (TMG) presenteerde donderdag in de Heineken Music Hall in Amsterdam aan adverteerders en andere zakenpartners de plannen voor nieuwe concepten en platformen die invulling geven aan haar 24/7 strategie.
Verder werd bekend dat op 1 november Barbera Wolfensberger begint als Chief Marketing Officer. En per 15 oktober is Jacqueline Smit als Commercieel Directeur TMG Landelijke Media. Zij volgt Arthur van Essen op.
Praat mee