word studentlid

— donderdag 27 september 2018, 09:30 | 0 reacties, praat mee

Talpa en KPN introduceren tv-reclame op maat

Talpa en KPN introduceren tv-reclame op maat
Peter de Mönnink in 2017, tijdens een mediapresentatie van Talpa | Levin & Paula Photography / ANP

Talpa Network en KPN gaan op televisiezenders Net5, SBS6, SBS9 en Veronica gepersonaliseerde reclame introduceren. Dit was lange tijd technisch en organisatorisch een uitdaging, maar de eerste stap is nu gezet, meldt vaksite Adformatie. De op de kijker afgestemde reclameblokken worden naadloos ingevoegd. Laatste wijziging: 27 september 2018, 09:32

‘Addressable tv’ moet kijkers meer relevante reclame bieden en voorkomen dat kijkers steeds dezelfde reclame krijgen te zien. Kabelbedrijven maakten geen haast met addressable tv omdat hun voornaamste inkomstenbron de abonnementen zijn. Deze patstelling lijkt nu te zijn doorbroken met KPN.

De eerste tests beginnen al in oktober met 1200 geselecteerde KPN-werknemers. Bij succes komt het breder beschikbaar, aldus Talpa Network-topman Peter de Mönnink. Hij benadrukt tegenover Adformatie dat de kijker beslist of zulke aangepaste reclame wordt getoond. In november worden KPN-kijkers benaderd voor toestemming.

“We moeten accepteren dat niet de hele populatie meegaat. Het deel dat niet meegaat, kan altijd nog met grp’s (traditionele campagnes, red.) worden bediend”, aldus De Mönnink.

Hoewel kabelbedrijven als ZiggoVodafone in het verleden niet direct stonden te populen om adressable tv in te voeren, zegt De Mönnink dat de tests een platform realiseren dat met andere partijen gedeeld kan worden. Hij hoopt dat ZiggoVodafone de uitgestoken hand accepteert. Meer bij Adformatie

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.